Saturday, August 14, 2010

Betul..saya tak amalkan diet yg melampau =)


Betul la. Tak tipu tau rakan2. Walaupun saya nak kurus, tapi saya tidak mengamalkan diet yg melampau. Ini semua gara2 statement yg di keluarkan oleh rakan terhadap rakan2 lain.

Bila masyarakat prihatin tanye : eh, xmakan ke??

Belum sempat nak jawab..

Rakan : Daten diet la.

Haha. Diet la sangat kan. Bukan diet, cuma kadang kala, kuantiti sahaja yg di kurangkan. Tapi makan, tetap makan kan.

Bila tiba2 kebetulan nak sakit minggu lepas, sampai MC 2 hari ye, rakan2 lain semua tiba2 jadi pakar pemakanan lak kan.
Saya menjadi mangsa keadaan. Sekali lagi tak tipu tau. Saya sakit bukan sebab tak makan, tapi sebab tersalah makan.

Terima kasih sayang sangat kepada rakan2 yg banyak memaksa saya makan untuk mengelakkan dari konon nyer mengamalkan diet yg melampau untuk kurus =)

Buktinyer kini, sejak 3 ari lepas berada di rumah, sahur & buka, makan pasti bertambah. Hehe.
Sekali lagi perlu ditegaskan, saya tidak mengamalkan diet yg melampau.

Masakan emak yg membesarkan saya.
Ohh bahagia.. 


No comments:

Post a Comment