Wednesday, December 28, 2011

And Again


Kalau dah jenis tak ingat jalan, tak pon, memang xtau jalan, duduk je kat rumah diam2.

Kalau tak sesat, macam bukan aku lah tu kan.
Padahal dah pergi tempat tu banyak kali, but then still tak ingat jalan jugak.

Kawan akan suggest, gps lah kan.
Pengalaman aku dengan gps bukan pengalam manis. Sebab most of the time, selalunya gps akan bagi jalan yang skema. Memang menepati piawai. Jauh lagi ade lah. Dan selalunya aku tak akan ingat jalan tu balik.

Gps manual, i mean, encik gps a.k.a tourist guide saya. Sebab kalau sesat, tak pon tak ingat jalan area KL, orang pertama yang aku akan cari encik gps ni. Kalau dah lama tak contact and aku pon tiba2 call dia, dia akan jawab phone aku dengan ayat yang lebih kurang macam ni, "kat jalan mana tu?" Dia pon dah paham sangat. Hahaha. Sebab selalu kalau area KL, dia mesti tau. Siap ingat lagi jalan mana yang banyak lubang, jalan mana yang dah tutup, jalan mana yang ada traffic light berderet, jalan mana yang ade tol singgit dan macam2 lah. Kata dia, "Dah macam tempat permainan dah jalan2 kat KL ni." Berlagak giler!

Malu bertanya sesat jalan. Ni memang masalah malu jugak lah. Malu dan malas. Tapi malas tu lagi banyak percentage nyer. Pemalas nak pi tanya kat orang sekililing.

Sekarang ni apa masalah kau?
Asyik tak ingat jalan. Mengada nak kena ada driver sendiri ke? Kau ingat kau siapa?



(Sambil petik jari) Driver please. Memang mimpilah. Haha ;)


No comments:

Post a Comment