Saturday, March 5, 2011

Sirih Pulang ke Gagang


Pengalaman baru di tempat baru. Kalau ikotkan penglibatan, berapa lamalah sangat kalau nak di bandingkan dengan ahli2 lain. Masih baru, banyak lagi ilmu dan pengalaman yang hendak dikutip. Tapi  ambil jalan selamat untuk selamatkan niat yang hampir terpesong untuk quit hari tu. 

Join the program. And push myself in to it.
Buat muka tak tahu malu, padahal kau pemalu. Perempuan Melayu terakhir. Mungkin sedikit jawa lah kan.



Guru pernah berpesan, selalu berpesan, apapun yang kita lakukan mesti dengan niat. Pasang niat siap2. Dan niat tu mestilah niat yang betul. InsyaAllah di perkenan. Jangan tersalah niat.

Admit it. Lately banyak benda yang dilakukan memang niat banyak terpesong. Macam kalau malas sangat nak pergi kelas tapi terpaksa pergi kelas sebab nak jumpe lecturer yang hensem tapi perilaku kadang kala kurang sopan untuk dipertontonkan. Maka dengan itu, niat untuk menimba ilmu diketepikan, apa yang diajar tak lekat, nak kata fokus sangat pon tak da lah fokus. Mata merewang keluar tingkap. Kiri kanan atas bawah. Akhirnya asal ada kehadiran cukup.

Bila susah nak tidur malam2 selalu akan muhasabah diri. Kadang kala bergenang air mata bukan sebab tahan ngantuk bila dah nguap banyak kali sampai tahap nak kene tampar, tapi hakikatnya sedih sebab iman tak setebal mana pun. Cepat sangat berubah. Terlalu rapuh.
Terlalu ego. Jahilnya aku.


oh. untuk kawan yang di ingati,


Happy Birthday yang ke 22 semalam...


3 comments:

  1. yg nmpk bdn blakang tu ke punyer bufday? hehe~
    tq! :)

    ReplyDelete
  2. jen : hawt sgt ke nk tunjuk backside? huhua..birthday boboy lah..

    iyn : biaq kan lah die..bg peluang..

    ReplyDelete