Friday, August 5, 2011

5 Ramadhan 1432H


Dah lima hari berlalu. Baru hari ni macam teruja nak tulis pasal ramadhan saya kali ini. Pengalaman baru menjalani ibadah puasa sambil bekerja.

Ser0onok!
Mungkin sebab berada dalam kalangan mereka2. Kalau di tempat lain, tak tahu lah. Sebab akak2, abang2, encik2, puan2 & cik di tempat saya bekerja sangat sempoi! Dorang punya gelagat kadang2 mengalahkan budak kecik berpuasa. Hari pertama berpuasa masing2 dah cerita pasal juadah puasa. Pagi2 hari lagi. Memang menguji tahap keimanan saya.

Tiba-tiba terindu lembah bujang! Jalani ibadah puasa bersama rakan2. Independent.

Dan hari kelima, hari ini,dengan semangat kejiranan dan kemasyarakatan, unit kitorang dah siap deco ofis ni. Lampu liplap2. Ketupat & keputat. Juga kad2 raya company  bergantungan. Kuih raya jangan ditanya. Sebab belum puasa hari tu pon dah bermacam-macam sample yang di bawa masuk.
Genap 50 hari aku bekerja, hampir 2 bulan lebih, rasa selesa berada dalam kalangan mereka. Walaupun sampai saat ini aku macam masih malu2 kucing lagi. Control keayuan konon. Tapi itulah aku, bila sifat pemalu tu meluap-luap. Penat dah aku buang jauh. Hehehe (^-^)

Oke, bye. Nak bersiap. Sebab ada majlis berbuka kat opis. Selamat berbuka.
Selamat berpuasa juga.

2 comments: