Tuesday, October 4, 2011

Partner.


Selain dari family tercinta mesti teruja gila nak jumpa kau bila pulang bercuti. Walaupun perangai kau amat sangat menjengkilkan kadang kala. Tapi sebab semua benda boleh cerita, aku ketepikan soal perangai. Kata kau

“Jangan simpan2. Luahkan je. Kalau simpan2, kepam, nanti busuk!”
Haha. Pengotor!

Tapi betul. Lepas aku cerita kat kau, aku lega. Tapi sekarang mungkin tak boleh dah. Tak apa. Aku paham.

Kalau dulu masa di Merbok, mereka yang menjadi mangsa. Tapi mereka tetap setia mendengar cerita. Dari sependek-pendek cerita, sampailah telenovela bersiri. Depan mereka, segala maki hamun, sumpah seranah keluar degan sendirinya. Tambah pula dengan memek muka yang penuh semangat. Lega bila ada yang mendengar.

Dia pula criminal partner. Tanya saja genre apa, semua benda habis dicerita. Dan depan dia, benda remeh pon tak malu untuk dicerita.

Tapi yang ini, mungkin partner yang satu lagi ini, harap mampu memahami dan menerima aku seadanya. Tidak menilai sebelum mengenali aku. Kalau betul kau ikhlas.



No comments:

Post a Comment