Monday, October 31, 2011

Shame on you!

Kau solat tak? Cukup ke lima waktu? Kau yakin dengan setiap solat yang kau dirikan?

Setiap kali kelas Cross Culture, mesti akan teringat kata2 Puan.

Setiap saat di seluruh dunia, umat Islam mengerjakan solat. Mengapa kamu tidak? Kalau kamu tak solat, shame on you!  

Terus tersentap sendiri. Mengaku beragama Islam. Rukun Islam yang satu ini pon tidak mampu ditunaikan. Sebab yang diberikan banyak yang tidak munasabah dari yang sebaliknya. Sangat lalai dengan dunia. Tidak terkecuali aku. 

JAHIL.
Belajar konon sampai menara gading. Bangga dengan ilmu duniawi tapi yang hakiki...

So wake up syira! Performed your duty to Allah.


Kalau orang tanya, lelaki yang bagaimana aku idamkan?

Kalau ikut jawapan dunia aku, kalau boleh nak yang macam rupa  David Beckham walaupun dia macam dah pencen.




Tak pon yang macam Ally Iskandar yang cute gitu walaupon ada jerawat.



 Ala-ala Remy Ishak dalam drama Nur Kasih pon oke. 

Alala..sweet je kan.

Tapi jawapan aku yang ini yang paling ikhlas. Yang paling aku idamkan..

Lelaki yang menjaga solatnya. Sebab solat adalah tiang agama. Supaya dia juga boleh membimbing aku dan sentiasa mengingatkan aku untuk mengingati Allah.


No comments:

Post a Comment