Wednesday, May 5, 2010

(5)


Human Resource Management paper terakhir untuk final part 5 Business. KELEGAAN!! Lega memang lega tapi bila ingatkan balik jawapan2 yg dah di tulis, huhu xtau la. 50-50 skrng ni.Tak yakin dengan kemampuan diri sendiri sebab kalau nak compare dengan usaha mcm x padan je. Dan seperti biasa, jalan mudah yg diambil dengan berkata kepada diri sendiri 'xpela. Benda dah lepas'. Tak nak bagi rasa menyesal la kan. Macam dah terbiasa sangat. Azam setiap semester baru melangit tinggi kan :
 
Nak dapat A untuk semua subjek!

Nak score untuk Test and Quiz!

Nak naik kan pointer secara tidak langsung CGPA juga!

Nak buat revision & tutorial setiap hari! tapi macam haram je kan kalau xda assignment or tutorial yg lecturer bagi, buku seperti makhluk asing je..

Nak buat muka xmalu untuk bertanya! sama ada kepada lecturer mahupon rakan2 seperjuangan yg lebih bijak..ini bermakna aku pon bijak gak k..

Nak buat preparation sebelum masuk ke kelas! ceh mcm konon aku yg ajr kan. padahal revision pon mls nak buat macam mana nak prepare?

Nak kurangkan penggunaan suara di dalam kelas! sebab rakan kate suara saya mcm org tertelan mic. 


Macam2 kan nak. Nak itu. Nak ini... Nak kata nak memang mudah. Sangat mudah. Tapi bila nak usahakan macam2 alasan keluar . Bila dah akhir semester baru sedar. Macam bila buat balance sheet utk account, sakit hati bila x balance. Dah nama pon balance sheet kan. Tambah sakit hati lagi bila dapat nett loss. Bukan PROFIT. Dan bertambah sakit hati lagi bila tengok jam di dingding dewan peperiksaan, masa hampir tamat. Ye account aku time part 1 dapat C. Memang sedeyh kan? Sekarang ni tinggal saki baki hari2 part 5 aku di sini. Tak boleh buat pape utk ubah jawapan2 yg aku dah tulis. Hanye mampu berdoa apa yg terbaek. INSYAALLAH..


No comments:

Post a Comment