Friday, May 7, 2010

Bicara Jarak dan Masa



Bila berjauhan, jarak dan masa yang paling di takuti. Bukan tak biasa berjauhan, tapi bila dah terbiasa. Sedar atau x jarak dan masa buat aku jauh dengan mereka, situasi.


...Dulu kan...


Bila sentiasa dekat dengan mereka. Senang untuk bersama setiap masa. Tak perlu tungu esok. Lusa. Hoi je. Kita akan bersama. Hari2 bergadoh pon rasa macam gurau senda. Rutin kot. Konon benci la, meluat, menyampah, geram,,ala..tapi sekejap je. Lepas tu boleh gelak sama2 balik kan. Guling2 lagi tu. Buat geli2. Rasa macam x sampai hati je nak tarik muka lama2.

Bila sentiasa dekat dengan mereka. Macam2 benda kongsi sama2. (sampaikan at 1 time, muka memang suci je untuk pergi beli 'pad' dengan mereka yang lelaki, x segan untuk cerita pahit manes hidup,x segan untuk nyanyi sekuat hati walaupon sedar suara sumbeng, x segan untuk berkongsi segala) For those yang xkenal, akan kata minah ni memang xtau malu kot. Tapi itu kami bila jarak dan masa tiada beza.

Sampai di suatu masa, kita kekok bersama. Setiap kata yang keluar asyik bercanggah. Macam tak pernah kenal. aku xpaham kau. kau xpaham aku. Tapi masih jarak yang sama kita langkah. Masa yang sama kita redah.


i w0nder..
Betul ke jarak dan masa buat dunia kita terlalu jauh berbeza? 

again..i wonder..
Betul ke jarak dan masa buat aku berbeza dari situasi? Jauh dari family.
  
Kambing itam? aik? Main kasar nampak..


o
gambar hiasan



Tiba2 kan.Emo sekejap. Nak pergi jumpa Elmo, friend's si Cookies Monster tu.

No comments:

Post a Comment