Tuesday, May 11, 2010

Penang Pening


Untuk elak kan dari rasa rugi kalau tak pernah overnite, 8 & 9 May yg lepas bermula lah episode overnite aku. Sebelum ni just dengar je cerita2 overnite dr rakan. Weekend je overnite. Cuti je overnite. Tension2 pon overnite. So plan untuk overnite ni terjadi pabila adanya gap yang terlalu lama ye between my last paper & speaking test for MUET. 5 days ok. Lama tu. Tah macam mana tah nama aku tercampak jauh dari rakan2 lain yang kebanyakannya ambil 5 May. Konon nak balik rumah dulu, tapi tak jadi cause macam membazir & memenatkan.


Kenape mesti 8 May? Sebab perlu tunggu Marinah Mailki (salah seorang jemaah rombongan) untuk habis paper pada pukul 5.15. Lepastu baru gerak Penang dalam pukul 7. Pergi dengan kereta sewa je. Kami semua tak ade kereta sendiri. Tak apa. Kami ada lesen yg sah. Hehe.

For me,part yang paling best time overnite ni bila tengok m0vie.
Furry Vengeance. Best. Siapa yg berlakon? Sory! x kenal =(
Tp enjoy tengok m0vie ni walaupon at 1st, sumpah xpernah dengar pon ada mOvie tajok ini keluar di cinema. Kuno nyer dunia aku.

Tentatif berikutnya tiada apa yg menarik. Lepak di McD till 6 sambil meraka yg lain On9 dan aku tunjuk rajin dengan menelaah serba sedekit untuk test speaking MUET. Terus gerak ke Feringhi untuk subuh dan mandi disana. Nikmat cukop terase bila lihat keindahan alam. Plan untuk ke Muzium Perang dan Bukit Bendera tergendala. huh! SO terus gerak pulang ke SP. Sebelum tu drop Marinah Maliki & Rakan di stesen bas.

Sampai SP, lunch di Aqeem Nasi Briyani. Boleh tahan sedap. Next destination terus ke VM untuk tengok m0vie. Ip Man 2! Boleh la m0vie ni. Tapi yg the truth nye, aku tidur lebih dari menonton. hah! Rugi RM11. Habis menonton terus rushing untuk hantar buah hati Nooreen Hashim. Tiket dia pukul 6. Bak kata rakan yang jauh, bermula lah adegan AF. Tapi tak berapa AF pon. Masing2 memang pandai control kan. Remote please. Nak tukar siaran. Ceih. haha. Lambai2. Kenyit2. Bas hilang dari penglihatan, barulah kami beredar pulang.

End.


was it fun?
motif tutop mata? Konon seperti memikirkan 'oh,aku overnite!'



Conclusion : Overnite x best mane pon bagi aku yang 1st time overnite.
Huh.
If there is next time?
I'm not sure. Have 2 think 1st.

4 comments:

  1. wah wah!
    heheeee.
    dua movie sekali yaw :)

    ReplyDelete
  2. haha, mstilah cover yunk!
    ngaa..
    kalo x aku mngelupur kt situ cne?
    hahaha

    ReplyDelete
  3. wanie : perlu kot 2 muvie..buhsan!!
    nureng : haha..poyo je..

    ReplyDelete