Friday, July 2, 2010

Maaf..mulut aku..


Lately bila nak hangout dengan dia macam nak xnk je. Walaupun xsmpai hati nak ckp xnak.

Semalam time jumpa si Paris ni jap, mulut aku tercabul la sikit nak tanye soalan baek punye.

Paris, kau betul2 ikhlas ke kawan dengan aku selama ni?

Paris serius mcm marah bila aku tanye soalan mcm tu. Dia siap kate, dah bertahun kawan, aku boleh lagi tanye soalan macam tu. Sekarang pulak tu baru nk tanye kan. Sentap!

Salah ke aku tanye?
Wei mulut aku tau.

Diam terus kau. Dari suasana hingar bingar bunyi kau & aku & radio, terus mcm sunyi sepi. Actually soalan ni dah terlintas lame dah dlm fikiran. Time tu tengah dtg bulan kan. Emosi xberapa nk stabil. Serabut. Tambah lagi bila ade gosip liar & bangang bajet mcm selebriti la kan yg xberapa sedap telinga nk dengar. Lagi2 bila libatkan hati & perasaan. Geli pulak. Haha. Jadinya, soalan begini timbul. Tapi dah lupa sebab dah lame dah. Tapi bila kau ingatkan balik, akhirnya terkeluar juga.

Betul. Aku kenal kau dah lama. Bertahun. Bukan tadi. Bukan sehari dua. Tapi bila cerita kau & aku memang berbeza, orang sekililing pulak selalu suke2 nak tafsir & reka2 cerita. Buat pulak kebarangkalian yg kadang kala memang xlogik. Mane mungkin kan aku bertahan. Rimas! Kadang kala soalan yg macam bangang2 akan keluar. Aku memang masih dengan pendirian aku. Kau pula, dengan kate kau : Biarkan org berkata. Mulut org memang xboleh nak tutup. Hak masing2.

Bila kau yg di luar bertanye, memang betul jawapan aku ikhlas. Aku seikhlasnya menjadi diri aku. Bukan untuk memuaskan hati orang lain semata. Tapi aku xmungkin mampu menolak takdir tuhan kan. Berserah.


* ade aku kesah ke dengan kata2 kau?


No comments:

Post a Comment