Saturday, January 1, 2011

Persiapan menjelang hari pendaftaran.


Sekarang dah mula memeningkan kepala sendiri memikirkan tentang tarikh pendaftaran yang hampir tiba. Lagi 2 hari je? Kau gila? Baru tadi semangat geledah balik barang2 yang dah tersimpan rapi kat dalam stor. Baru mula fikir2 untuk bawa atau tinggal barang2 yang perlu. Yang perlu dibeli atau guna semula.

Cerita pasal beli2, soping2, oke kau macam terkunci je mulut kejap. Owh. Duit2. Dimana kau duit. Memang kalau ikut kebiasaan hujung tahun, Mak & Ayah boleh habis kan stok  minyak cap kapak yang besar tu. Sane sini kene keluarkan duit. Tahun baru kali ini pula, adik yang seorang PMR dan yang seorang lagi UPSR & PSRA. Kakak yang gemuk seorang ni pulak dapat sambung degree. Tu belum tentu lagi confirm dapat kolej or tidak. Kos tinggi tak macam di Merbok. Tiba2 rindu Merbok. Huhu. Seboleh mungkin nak dapat kolej. Walaupun ada yang kata tinggal di kolej kalau kene bayar lebih kurang 450 untuk satu semester, baik duduk luar terus. Bebas pon bebas. Oke memang mula2 darah muda ni akan kata betul jugak tu. Senang sikit nak berpoya. Mak & Ayah pula bagi kebebasan untuk pilh yang mana terbaik. Tapi bila dah berkali fikir, terus decide untuk try apply kolej dulu. Dan kalau betul tak dapat, barulah duduk rumah sewa. Huhu. Diri terus berdoa untuk dapat kolej.

Bila di tambah tolak darab dan bahagi semua, anggaran kos keseluruhan lebih ribuan jugak lah untuk persiapan kali ni. Bukan satu dua. Itu pon nak kecoh ke? Bagi orang lain, maybe amount 2 sikit, tapi bagi aku terasa macam perit. Amount sebanyak tu boleh habis macam tu je dalam masa beberapa hari. Ada sesape yang nak buat bantuan derma kilat ke?? Ke nak taja aku?? 

Habaq mai! 
Aku msg number akaun siap2.



No comments:

Post a Comment