Tuesday, December 28, 2010

Khidmat anda diperlukan.


Rasanya tak ramai rakan yang tahu yang aku bekerja juga akhirnya. Sebab most of them dah sedia maklum aku mungkin tak buat part time cuti kali ini sebab banyak sangat hal nak kene setel dengan nak balik kampung dengan nak kene balik Merbok balik sebab ada training untuk KWD hari tu.

Kan memang kebiasaan bila cuti panjang, mesti buat part time. Kebiasaan bagi aku. Masa awal2 start cuti macam 'eh,betul ke tengah cuti sem ni? ' sebab tak kerja kan.  Cuti pon panjang tak panjang. Pendek pon tak pendek. Jadi bila di tambah tolak, hal itu ini lagi, jadi macam tak berbaloi nak kerja pastu nak kene mintak cuti banyak2 kali.

Kalau ikut perancangan awal memang dah jangka cuti kali ini tak boleh nak bersuka ria lagi sebagai part-timer. Tapi manusia hanya merancang. Bila dah rezeki, jangan tolak! memang laju je aku kate setuju! Saya sedia berkhidmat =)


K. Ngah : Uda nak tak keja 20hb ni.
Uda : Keje? Kt mane? (nada berminat ++ kachingg $$$)
K.Ngah : Ganti tempat K.Ngah sampai hujung bulan ni je kalau boleh.
Uda : K.Ngah?
Dan perbualan diteruskan.


K.Ngah kata dia sibuk nak setel kan pasal praktikal untuk next sem. Dan kini saya kembali sebagai seorang part-timer. Promoter.
Kat mane ye?
Kali ini di MJ Mid Valley.

Haha. Buat masa ni kerja okelah. Macam kerja2 sebelum ni. Alhamdulillah best!

Shed kata : Sempat aje kan kau dapat kerja.

 

2 comments: