Monday, December 27, 2010

Dibatalkan. Harap Maklum.


Muka kau memang pandai sangat berlakon. Pandai ambil hati bila kau datang time sedara mara semua berkumpul untuk buat tahlil arwah atok. Concern lah konon. Lakonan mantap. Ohoh lelaki!
Bila dapat tahu yang cousin seorang ni dah bertunang, aku terkejut.
Bertambah terkejut bila perkahwinan yang bakal dilangsungkan pada februari tahun hadapan. Tambah tolak tinggal beberapa hari je lagi.
Dan lebih terkejut lagi, bila semalam Pak Busu datang rumah ingatkan saje2 ziarah kakak yang seorang ni dan anak buah yang ramai ni, rupa nya nak khabarkan yang majlis tu batal. Bukan ditunda, tapi batal terus.

Nganga mulut jap. Wei. Pasal apa tiba2 batal lak?
Semangat dah aku nak balik kampung awal nak tolong sibuk2 kan diri. Semangat dah nak balik sendiri dari Melaka terus ke kampung. Semangat lah!
Rupanya, cousin aku tu baru dapat tahu yang lelaki tu sebenarnya dah berkahwin. Ada 2 orang anak lagi.

Dan baru beberapa hari lepas cousin dan lelaki itu di temani Pak Busu pergi shopping barang2 hantaran. Boleh bayangkan tak?
Jahat sungguh kau.

Tak tahu nak salahkan siapa. Yang lelaki atau perempuan. Walaupun aku tak kenal lelaki tu, tapi kalau ikot pemahaman dari cerita dan perasaan dan kata hati aku, lelaki tu memang kejam. Betul. Kejam kat cousin aku, family dan juga family dia.
Aku ambil sebagai pengajaran. Harap sangat di jauhkan...
Takut tersalah pilihan.
Amin.


No comments:

Post a Comment