Monday, December 10, 2012

Jangan cari aku.

Kau ingat ada ke yang akan cari kalau kau hilang. Tak payah nak kepoh sangat suruh orang jangan cari. Publisiti murahan.

Bila serabut dan semak dalam kepala, aku cuma mampu bayangkan, kalau aku boleh terus berlari tanpa henti, tanpa rasa penat, tanpa perlu berfikir, tanpa ada yang peduli. Peduli? Sebab aku tahu yang peduli, jarang sekali ikhlas. Yang ikhlas jarang sekali bertahan. Ikhlas kau tidak akan sama dengan rasa yang selalu kau ungkapkan. Tidak akan sama dengan apa yang engkau zahir. Apa yang sama hanya rasa jemu, muak.  Sebab aku sendiri payah untuk percaya walau di buai rasa nafsu dunia yang konon nya itu bayangan syurga.
Janji manusia aku ragu.
Apatah lagi janji sendiri.

Aku tidak layak menerima. Jauh beza simpang yang kau jumpa.

Jadi, jangan cari aku kalau tiada.  Cari lah DIA pelengkap segala.

Published with Blogger-droid v2.0.6

No comments:

Post a Comment