Friday, September 10, 2010

Hanya merancang...


Aku yang lemah hanya mampu merancang, Allah SWT yang menentukan segalanya. 

Perkara macam ni selalu terjadi terhadap aku. Selalu sangat. Perkara yang dirancang selalu tidak seperti yang dirancang. Mungkin dah takdir dan ada hikmah di sebalik apa yang berlaku.

Ye aku tahu. Aku juga sedar. Bersyukur sekali lagi aku masih mampu menjalani ibadah puasa dengan sempurna tahun ini. Alhamdulillah. InsyaAllah esok lusa aku juga mampu meraikan kedatangan syawal. Mungkin hari ini bukan hari terbaik dalam sejarah hidup aku. Pasrah dengan ketentuan ilahi. Bersyukur dengan nikmat yang ada. 'Jangan kufur nikmat'(pesan rakan) Manusia tak selalu akan berada di atas. Putaran roda. Kadang di atas dan kadang di bawah.

Yang pasti aku punyai azam. Bukan azam tahun baru, juga bukan azam meraikan kedatangan bulan Syawal.

No comments:

Post a Comment