Friday, September 28, 2012

=D



Dulu, aku pernah bercita-cita menjadi seorang doctor. Rasanya time kecik2 dulu memang budak2 suka untuk ada cita-cita yang gempak. Lawyer lah, arkitek lah, saintis, engineer ke kan, dan yang paling common, doctor lah kan. Aku lah tu. Tapi aku punya cita-cita memang berubah sentiasa. Macam-macam aku nak jadi bila dah besar nanti. Tapi sampai sekarang, bila dah besar, tiba-tiba aku dah hilang deria untuk bercita-cita. Tak tahu dah nak jadi apa kan.

Dentist, one of my dream list ambition. Ambition pon ade dream list. Kelasssss kau.

Just because aku suka sangat sangat tengok orang senyum dengan gigi yang super awesome. Boleh dikatakan aku akan fall in love berjuta kali bila orang senyum sambil tayang gigi. Macam satu kelebihan kalau orang tu ada gigi yang tersusun cantik dan putih bersih. No tampal tampal oke.

Bukan sebab suka tengok gigi cantik je, tapi jadi dentist kan sangat lah maaa$$$$$yuuukkkk. Kachinggg!! Aku kan mata duitan, suka sangat kalau poket tebal-tebal ni. Haha. Materialistic sangat. Dan doctor yang menjadi idola aku dulu of course lah doctor mejar faiz. Dia kan doctor gigi. Time tu pulak die tengah hot dengan program angkasawan after dr syeikh muzaffar kan. Semakin membuak-buak impian aku untuk jadi dentist. Tapi hampeh sangat bila subjek biology fail. Tak kredit pulak tu. Level interest and knowledge tak cukup chemistry untuk melayakkan aku capai angan-angan yang satu ni.

Aku punye gigi, bukanlah teruk sangat sampai nak bukak mulut pon segan, tapinya aku pernah teringin gila nak pakai braces. Sebab nak gigi nampak cantik tersusun. Sampaikan konon-konon nya nak simpan duit time kerja part time untuk pakai braces ni. Tapi biase lah, mata duitan kan, asyik nak habiskan duit dari menyimpan. Haha.

Dah tu kau ingat bila jadi dentist, kau boleh pakai kan sendiri braces kt gigi? Haha.

No comments:

Post a Comment