Sunday, September 16, 2012

Intern #2


Sambung balik cerita pasal intern. Actually, tak adalah seteruk mana pun keadaan aku. Makin hari makin enjoy. Tak tak tak. Makin hari aku cuba untuk enjoy apa yang aku buat. Buat masa ni, semuanya oke. Much more better and everything went well. Normal lah kan,bila baru masuk tempat baru, agak kekok and lembap sikit nak biasakan diri. Tu yang dalam hati sumpah seranah masa hari pertama di PJ. 

One thing yang aku notice, dekat sini kalau salah sorang team member tak habis lagi kerja, yang lain akan bantu apa ynag patut. Lagi2 bila time payment masuk berlambak. Bila dah betul2 settle baru lah masing2 angkat bontot dari tempat duduk masing2. Bila hari2 balik pun lebih kurang pukul 7 pukul 8, lama-lama jadi macam tak kesah dah walaupun sebenarnya kesah. Hehehe. 

Walaupun keadaan semakin oke, aku dah boleh bertepuk tampar bagai, tapinya kenangan  lalu masih ku imbau. huahuahua. Honestly, aku still buat comparison between MPC and Scope. Kalau ikot logik, 2 tepat yang totally berbeza,mestilah banyak perbezaan nya kan. So tak fair lah kalau nak compare2. Jadinya, setiap apa yang berbeza tu aku jadikan macam pengalaman baru. Learning process lah katakan. Kalau tak henti nak compare, nak ingat2 benda yang lepas, tak ada guna jugak kan.

Till today, setiap kali nak pergi kerja, mesti aku cuba dapatkan aura positive. Feeling macam pagi2 boleh bukak sliding door bilik and terus hirup udara segar sambil mengadap matahari terbit kan. Fresh gitu! Padahal bilik ada tingkap kecik je. Haha.

InsyaAllah, setiap apa yang berlaku mesti ada hikmahnya. Im looking forward for a reason.


No comments:

Post a Comment