Sunday, January 8, 2012

Kosong dan Bercelaru

 
(Sedangkan Nabi pun memaafkan umatnya...)

Sedangkan aku bukan sesempurna Nabi. Jauh perbezaan manusia jahil ini dengan kekasih Allah. Tapi aku masih cuba memaafkan dan melupakan. Walaupun perit. Cuma nya lambat bagi aku untuk pulih dari terasa hati. Nampak sangat syaitan menguasai diri.

Lumrah manusia. Banyak yang di pelajari, banyak benda yang diketahui, tapi belum tentu banyak yang dapat di applikasi. Pending bila input banyak sangat, sedangkan output yang keluar belum tentu berkualiti.

Aku tahu sifat marah itu dari syaitan.
Aku tahu memaafkan adalah perkara yang terpuji di sisi Allah.
Aku tahu membuat orang terasa hati itu berdosa.
Aku tahu bila kita yang terasa hati sebenarnya kita lagi berdosa.

Ada juga perkara yang aku tahu walaupun aku masih jahil.

Aku tahu ego aku kadang kala terlalu tinggi.
Berdosa ntuk mendongak ke langit terlalu tinggi sedangkan darjat aku serendah kerak bumi. Mungkin terlau bawah lagi.
Aku tahu itu bukan petanda yang baik bagi aku. Buruk akibatnya.
But trust me, im trying my hard to change, tapi bukan dengan cara yang terlalu di paksa sampai aku membenci. And resulting with no change. Its not a good sign indeed.

Dipaksa, dipujuk atau dengan rela hati.
Factors..

No comments:

Post a Comment