Tuesday, January 10, 2012

Sesal dahulu pendapatan..

Sesal aku sekarang, emosi terganggu. 99% aku punye emosi tadi sangat terganggu after my second paper. Down down down. Time paper jangan ditanya. Sudah jatuh ditimpa tangga. Walaupun tadi aku xjatuh apatah lagi ditimpa tangga.


Kau boleh ra.


Eh, rilek la.


Ala, oke punye.


Terima kasih untuk ayat2 sedapkan hati. Betul aku hargai. Paper tadi bukan lah killer paper pon bagi aku. Aku yakin aku mampu untuk score kalau diputarkan semula masa. Kalau aku Doraemon. Kalau semua tu berlaku. Tapi masa mustahil untuk diputar oleh manusia.



Tapi cuba bagitahu aku, macam mane aku nak survive dengan carry mark yang memang membuatkan aku cemas. Lemas. Terkapai-kapai dah aku ni.


26/50 habaq hang!


Untuk aku dapatkan A, aku kene score full mark untuk final.


Mustahil.


Time management & "kalau". Ini masalah utama aku.


"Tu lah, aku da ingatkan jangan active sangat. Fokus kat study dulu. Kau banyak sangat men ni ten."   bila rakan yang concern tau aku fail test 1. Aku ingat.


Tak, lecturer langsung tak salah. Kawan2 pun xsalah. Salah aku sendiri yang tak sedar masalah sendiri.


Lumrah manusia yang selalu pentingkan dunia. Bila dah macam ni baru nak merayu mencari Maha Pencipta. Baru nak mengadap tunduk minta diberi kekuatan. Bak kate nord,


"kita ada agama ra."


Tiada guna kalau ada agama, tapi dunia saja yang dikejar. Sekarang aku kejar DL. Nampak tak tahap keduniaan aku? Tapi aku macam tak mampu nak lari laju dalam masa yang singkat. Aku tak sehebat Watson Nyambek atau pon Asafa Powell.


Hey, 4 more to go...

Published with Blogger-droid v2.0.2

2 comments:

  1. Tapi kau mama giant.
    bak kata Ms Azy, effort-doa-tawakal-
    bak kata sir sazri, usaha,doa, tawakal -syukur

    ReplyDelete
  2. MAn Jadda Wa Jada.... SeMOga BErJAya.. InsyaAllah.. usaha selagi ada upaya... Kata2 Ustaz Hanafi..Kerja kita tanam pokok... siram air... letak baja... itu tuga kita.. besar cepat2, buah cepat2, bukan kerja kita... Semoga berjaya....

    ReplyDelete